Zadania

Tutaj znajdziesz zadania, które powinieneś wykonać zgodnie z wyznaczoną kolejnością. Każde zadanie przeznaczone jest na jedną godzinę lekcyjną.

1) Poszukaj w Internecie informacji na temat współczesnych środków transportu lądowego - np. rower, samochód, pociąg. Następnie utwórz nowy plik w programie MS Word. Wykorzystując zdobyte wcześniej wiadomości, dotyczące obsługi tego programu, przygotuj dokument (pamiętaj o marginesach, doborze czcionki, kolorów), który będzie przedstawiał przynajmniej 5 środków transportu drogowego (pamiętaj o zamieszczaniu zdjęć, najważniejszych informacji o środkach transportu, możesz poszukać filmów na ten temat, a w pliku umieścić linki). Stworzony plik zapisz we własnym katalogu na pulpicie.

2) Poszukaj w Internecie informacji na temat współczesnych środków transportu wodnego - np. prom, kontenerowiec. Następnie utwórz nowy plik w programie MS Word. Wykorzystując zdobyte wcześniej wiadomości, dotyczące obsługi tego programu, przygotuj dokument (pamiętaj o marginesach, doborze czcionki, kolorów), który będzie przedstawiał przynajmniej 5 środków transportu wodnego (pamiętaj o zamieszczaniu zdjęć, najważniejszych informacji o środkach transportu, możesz poszukać filmów na ten temat, a w pliku umieścić linki). Stworzony plik zapisz we własnym katalogu na pulpicie.

3) Poszukaj w Internecie informacji na temat współczesnych środków transportu powietrznego - np. helikopter, samolot pasażerski, samolot transportowy. Następnie utwórz nowy plik w programie MS Word. Wykorzystując zdobyte wcześniej wiadomości, dotyczące obsługi tego programu, przygotuj dokument (pamiętaj o marginesach, doborze czcionki, kolorów), który będzie przedstawiał przynajmniej 5 środków transportu lotniczego (pamiętaj o zamieszczaniu zdjęć, najważniejszych informacji o środkach transportu, możesz poszukać filmów na ten temat, a w pliku umieścić linki). Stworzony plik zapisz we własnym katalogu na pulpicie.

  4) Poszukaj w Internecie informacji na temat rozwoju transportu. W szczególny sposób zwróć uwagę na najważniejsze wynalazki - koło, silnik parowy, silnik spalinowy, silnik elektryczny. Zastanów się w jakich środkach transportu są te wynalazki wykorzystywane. Przygotuj krótką notatkę na temat każdego z tych wynalazków. Notatkę utwórz w nowym pliku w programie MS Word. Wykorzystując zdobyte wcześniej wiadomości, dotyczące obsługi tego programu, przygotuj właściwy dokument (pamiętaj o marginesach, doborze czcionki, kolorów). Stworzony plik zapisz we własnym katalogu na pulpicie.

5) Poszukaj w Internecie informacji na temat podróżowania i przewożenia towarów w kosmosie. Skup się przede wszystkim na rakietach i promach kosmicznych. Przygotuj krótką notatkę na ten temat. Zebrane informacje umieść w nowym pliku MS Word. Wykorzystując zdobyte wcześniej wiadomości, dotyczące obsługi tego programu, przygotuj właściwy dokument (pamiętaj o marginesach, doborze czcionki, kolorów). Stworzony plik zapisz we własnym katalogu na pulpicie.

6) Powoli zbliżamy się do końca zadań. Dzisiaj zastanowimy się nad przyszłością transportu. Z każdym rokiem jesteśmy bliżej zamieszkiwania na innych planetach. Zastanów się, w jaki sposób można by podróżować i przewozić towary między różnymi planetami. Napisz na ten temat kilka zdań w programie MS Word. Treść zilustruj projektem statku kosmicznego. Ilustrację wykonaj w programie MS Paint (wykorzystując zdobyte wcześniej wiadomości na temat jego obsługi) lub w innym programie graficznym, który potrafisz obsługiwać. Stworzone pliki zapisz w swoim katalogu.

7 i 8) To już ostatnie zadanie. Na jego wykonanie masz dwie godziny zajęć. Zajmiemy się podsumowaniem tego, co udało Ci się zdobyć. Z plików, które utworzyłeś w swoim katalogu, przygotuj jeden plik - książeczkę - na temat transportu. Pamiętaj o stronie tytułowej, numeracji stron, rozdziałach czy spisie treści. Gotowy plik zapisz w swoim katalogu, a następnie używając poczty internetowej wyślij go na adres: langhammer.roman@gmail.com.